| foto Annitta Kortstam |
Over afslanken.
Afslanken is ook aan veranderingen onderhevig.
Er zijn nieuwe bevindingen met goed resultaat. Men raad het in elk afslank menu af om veel suiker te gebruiken. Suiker schijnt meer kwaad te doen dan dat we gedacht hebben.
We houden ontzettend veel van suiker. Daarom zal het voor velen moeilijk zijn om, om te schakelen.
De focus ligt nu, daarom op het vervangen van suiker en toch de aangename zoete smaak behouden. Er zijn heel veel vervangers voor suiker.
Niet geraffineerde suiker is veel beter als geraffineerde suiker.
Maar naar mijn mening gaat het toch vooral om de hoeveelheid van suiker dat je gebruikt.
Het lijkt me ook ongezond om heel veel niet geraffineerde suiker te gebruiken. Het blijft suiker.
Ik geloof in eten en drinken met mate.
Het is handig om, als je gewend ben vijf theelepels suiker in je thee te doen, na bepaalde tijd een theelepel minder te nemen.
Doe dat totdat je gewend raakt aan maar een theelepel suiker in je thee te gebruiken. Het is een kwestie van proberen.
Stap voor stap proberen om jezelf een bepaalde gewoonte af te leren.
Op deze pagina ga ik regelmatig ook recepten posten die mij moeten helpen om geen overgewicht te ontwikkelen en zo gezond mogelijk te eten. Mijn bedoeling is om je te inspireren.
Reacties
Een reactie posten