Sushi eten

Foto: Gabrielle Stuivenberg
Uit eten bij een sushi restaurant. Toen mijn zoon mij vertelde dat hij me zou meenemen om uit te eten bij een sushi restaurant kon ik me er niets bij voorstellen. Op de tv had ik koks het zien klaarmaken en ik hoorde mensen erover vertellen. In de supermarkt ben ik vaak langs de "kant en klare" pakketten gelopen. Het zag er goed uit. Het idee van rauwe vis stond me echter niet zo aan. Eigenlijk staat niets van vis of vlees dat rauw gegeten moet worden me aan. Maar dan blijkt het allemaal niet zo heel erg rauw te zijn als ik dacht. Want vis gaart door de marinade. Leg een vis gemarineerd met citroen knoflook peper zout en een beetje sojasaus voor een paar uur in de koelkas en het smaakt goed zonder dat je het gebakken of gekookt hebt. Maar het is de angst voor het onbekende. Ik ging samen met mijn zoon, zijn vriendin, mijn dochter naar het restaurant en we hadden de avond van ons leven. Het was heel gezellig. De bediening was fantastisch en de sushi voortreffelijk. Naar een sushi restaurant is dus een aanrader. Dat moet je gewoon doen.
Elkaar inspireren.
 |
| foto: Annitta Kortstam |
Ik hou van eten. Uit eten is voor mij vooral genieten van nieuwe gerechten. Met uit eten word je verrast door gerechten uit andere landen en culturen. Het eten is vaak verrassend lekker. Toen ik bijvoorbeeld de Turkse keuken ontdekte, had ik het gevoel dat ik in een paradijs van heerlijke smaken terecht kwam. Het was een bulgur salade die zo goddelijk smaakte. Voordat ik zelf veel begon te koken ging ik regelmatig uiteten met mijn echtgenoot en kinderen. Dit ga ik absoluut weer oppakken. Gewoon mezelf verwennen door minstens een keer per maand lekker naar een chic restaurant te gaan. Voor mij hoeft dat niet eens de duurste restaurant te zijn. De gezelligheid en het samenzijn met is voor mij belangrijk. Mijn ervaringen zal ik op deze pagina met je delen. We moeten elkaar inspireren.
Reacties
Een reactie posten